top of page
  • Writer's picturejacobz

هودی چیست و معرفی انواع آن


هودی یکی از راحت ترین لباس هایی است که می توانید انتخاب بکنید و علاوه بر اینکه در خانه می توانید آن را بپوشید در بیرون از خانه هم می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. این لباس که بسیار راحت و گرم می باشد گزینه بسیار مناسبی برای فصول سرما است که می توانید از آن استفاده بکنید.





آیا هودی همان سویشرت است یا با هم فرق دارند؟


هودی را می توان نوعی سویشرت یا گرمکن به شمار آورد که کلاه دار است. از هودی می توان در استایل های ورزشی روزمره استفاده کرد که اگر با یک شلوار گرم کن باشد که چه بهتر است. هودی لباسی گرم و بسیار سبک می باشد چون جنس آن از پنبه می باشد و دور مچ ها و بند کمر آن به حفظ هر چه بیشتر گرما در آن کمک می کند. نکته دیگر کاربرد کلاه آن می باشد که در هر موقع هوا سرد باشد یا باران ببارد با استفاده از آن سر شما را گرم می کند. همچنین هودی ها جیب های بزرگی دارند که می توانید برای گرم کردن دست های خود و یا نگهداری وسیله استفاده بکنید.



ویژگی های هودی


  • هودی شباهت زیادی به ژاکت و سویشرت دارد و تنها تفاوت آن این است که کلاه دار است.

  • جنس هودی ها معمولا، دورس، پلی استر، پشمی، تدی، مخمل،کبریتی نخ و پنبه با لایه داخلی پشم و یا بدون لایه داخلی است. البته اکنون تنوع هودی ها رو به افزایش بوده و در جنس های مختلف دیگر هم تولید و عرضه می شود.

  • هودی ها معمولا جلو بسته و جیب دار هستند. اما مدلهای جلوباز، زیپ‌دار، دکمه دار با جیب و بدون جیب نیز در بازار موجود است.

  • معمولا کلاه هودی­ها با یک بند تنظیم می شود. در واقع هودی ها همون سویشرت کلاه دار خودمان هستند.

  • قد و سایز هودی ها متفاوت است. معمولا به هودی های کوتاه هودی کراپ نیز می گویند. از مدل های بلند آن به عنوان مانتو هم می توان استفاده کرد.

  • در بین کودکان، خانم ها و آقایان به خصوص نوجوانان این مدل لباس خیلی پرطرفدار بوده و انواع مدل های مردانه و زنانه و اسپرت آن در بازار موجود است.

  • این محصول به صورت ساده و تک رنگ و یا با چاپ های مختلف در بازار موجود است. علاوه بر این امروزه این محصول به صورت ست با شلوار نیز خیلی پرطرفدار است.






انواع هودی دخترانه و پسرانه


هودی زیپدار


هودی­‌های زیپ‌­دار یکی از انواع مدل‌های شیک و خاص هودی هستند که می­‌توان آن­‌ها را به راحتی به تن کرد. این مدل هودی نوعی سوییشرت کلاه‌­دار بوده که وسط آن زیپ دارد. اگر عادت دارید که زیر هودی از پیراهن و ژاکت و یا استایل­‌های چند لایه استفاده کنید، این مدل هودی برای شما مناسب‌­تر خواهد بود.




محبوب­‌ترین مدل هودی، نوع یکسره و بدون زیپ آن است که نسبت به سایر مدل­‌ها بیشتر مورد پسند واقع شده است. این مدل کاملا به صورت جلو­بسته بوده و باید آن را مانند تی­شرت از قسمت سر به تن کنید. این هودی بندهایی در قسمت کلاه دارد که با استفاده از آن می­‌توان گشادی و تنگی کلاه را تنظیم کرد و هیچ زیپی روی آن وجود ندارد. اگر می­‌خواهید یک استایل کژوال اصیل داشته باشید، باید از هودی مدل جلو­بسته و بدون زیپ در استایل خود استفاده کنید.



هودی با زیپ نیمه


این هودی چندان رایج نیست اما با توجه به سلیقه­‌های مختلف گزینه بسیار خوبی برای داشتن استایلی ساده به شمار می­‌رود. این لباس دارای زیپی است که از قسمت کلاه شروع شده و تا بالای شکم و پایین سینه امتداد پیدامی‌کند. به این ترتیب می­‌توانید به راحتی آن را باز کرده و لباس را از قسمت سر در‌بیاورید و یا زیپ را ببندید تا گرم بمانید. وجه تفاوت این هودی با هودی جلوبسته در زیپ آن است و استفاده از آن می‌­تواند برای بعضی از افراد راحت­‌تر باشد.



هودی بلند


این مدل هودی­ به شکل اورسایز و بسیار سبک بوده و می­‌توان از آن به عنوان یک آیتم اصلی برای لباس بیرون استفاده کرد. هودی بلند بسیار راحت است و به همین جهت طرفداران خاص خود را دارد. یکی از ویژگی‌­های منحصر به فرد این مدل هودی، ست کردن آن با انواع شلوارها و لگ­‌ها است. به طور کلی این مدل هودی انتخاب‌­های شما را محدود نمی­‌سازد و می­‌توانید از روش‌­های خاص برای ست کردن آن پیروی نکنید.



هودی کوتاه


این مدل هودی یکی از پرطرفدارترین مدل­‌ها در بین جوانان و نوجوانان علی‌­الخصوص دختران به حساب می­‌آید. این هودی برای کسانی که به دنبال تیپ اسپرت و جذاب هستند، مناسب است. این مدل را می‌­توان به راحتی با دامن اسپرت ست کرد و یا آن را با شلوارهای فاق بلند اسلش یا جین در طرح‌های متنوع پوشید.



هودی ساده


این هودی برای افرادی که در لباس پوشیدن از یک سبک ساده برخوردار هستند، گزینه مناسبی محسوب می­‌شود. ظاهر این هودی بسیار ساده بوده و رنگ‌های مختلف آن را می­‌توان به صورت تک و یا با کت­‌ها و انواع پالتوهای چرم و جین به راحتی ست کرد.



هودی آستین کوتاه


این نوع هودی­‌ها معمولا برای فصل‌­های گرم و روزهایی که امکان بارندگی وجود دارد، خریداری می‌شوند. در روزهای خنک فصل بهار خارج شدن از خانه با یک هودی آستین کوتاه بهترین کار بوده و می‌توان آن را با هر نوع لباس بهاری به راحتی استفاده کرد. همچنین در صورت سرد شدن هوا امکان پوشیدن یک بلوز ساده در زیر هودی آستین کوتاه نیز وجود دارد.



هودی بدون آستین یا هودی آستین حلقه­‌ای


هودی­‌های بدون آستین دارای پارچه­‌ای بسیار سبک و خنک از جنس پارچه­‌های کشی ترکیبی و یا پنبه هستند که به دلیل سبک و راحت بودن، معمولا برای فعالیت‌­های ورزشی و در باشگاه­‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و جذابیتی فوق‌­العاده به اندام افراد می‌­دهند.




آشنایی با انواع هودی


1.هودی زیپ دار: این مدل هودی ها از وسط زیپ دار هستند. این مدل هودی برای چند لایه لباس پوشیدن مناسب تر هستند.


2-پلیور هودی: مدلهای جلوبسته که بندهایی در کلاه دارند و می توان تنگی و گشادی کلاه را با آن تنظیم کرد. این مدل هودی ها پرطرفدار هستند و آنها را بیشتر می شناسیم.


3- هودی با زیپ نیمه: معمولا در این مدل یک زیپ از کلاه شروع شده و تا پایین سینه ادامه دارد. وجود این زیپ پوشیدن این لباس را راحتتر می کند.



مزایای پوشیدن هودی


گرم نگه داشتن: هودی ها مناسب پاییز و زمستان هستند. این محصول معمولا از پارچه دورس تهیه می شود. این پوشاک از جنس پارچه گرم و در عین حال سبک است. معمولا هودی ها را هم می توان زیرشان یک لباس دیگر پوشید و هم روی آن ها می توان کاپشن، کت یا بارانی پوشید.


کاربردی بودن: معمولا هودی ها را با هر لباسی می توان پوشید. تنها نکته ای که در استایل همراه با هودی باید توجه کرد این است که از پوشیدن کاپشن کلاه دار خودداری کنید. پوشیدن هودی ها با ژیله، پافر،بارانی، کت چرم، بارانی، پالتو و هر چیزی که شما فکرش را بکنید زیبا است. هودی از آن دسته پوشاکی است که خیلی پر کاربرد است و به نظر نمی رسد که حالاحالاها هم خیال از مد افتادن داشته باشد.


راحتی: هودی ها از پارچه دورس و نخ پنبه هستند و پوشیدن این لباس حس راحتی و نرمی دارد.




انتخاب صحیح هودی


معمولا پوشیدن هودی های زیپ دار ساده تر و راحت تر است. می توانید زیر این مدل هودی، تی شرت و پیراهن هم بپوشید و رنگ آن را با هودی خود همخوان انتخاب کنید. جنس های نخ پنبه برای فصل پاییز و بهار مناسب تر از جنس دورس است و برای هوای سردتر از هودی های دورس و نخ پنبه ای که که لایه داخلی پشم دارند می توان استفاده کرد. هودی ها علاوه بر این که مانع از جذب رطوبت زیاد می شوند، فوق العاده راحت و سبکند و باعث می شود هوا در آن ها به راحتی در گردش باشد. جنس های دیگر هودی، پلی استر و یا ترکیب نخ و پلی استر است. هودی هایی با جنس پلی استر معمولا سبک تر از هودی های نخی هستند.



جنس مناسب برای انواع هودی


انواع هودی‌­ در مدل­‌ها و جنس‌­های مختلفی عرضه می‌­شوند و هر فرد بر­اساس سلیقه و نیاز خود می‌تواند هودی مناسب را انتخاب نماید. برای دوخت هودی­‌ها علاوه بر نخ از پلی­‌استر، پشم و یا ترکیبی از نخ و پلی‌استر استفاده می­‌شود. پلی‌­استر از نخ سبک‌­تر بوده و هودی­‌های نخی نسبت به پلی‌استری­‌ها سنگین‌­تر هستند. اگر برای فصل­‌های خنک به دنبال هودی هستید، بهتر است به دنبال جنس نازک تر و نخی بروید. نخ رطوبت را جذب نمی­‌کند و هوا نیز به آسانی در آن به گردش درمی‌­آید. به همین دلیل می‌­توانید در تمام طول روز لباس را به تن داشته باشید و پوست هم به راحتی نفس می­‌کشد.

هودی های نخی برای دویدن و استفاده در باشگاه‌­های ورزشی نیز گزینه­‌ی مناسبی هستند. اگر قصد دارید در فصول سرد از هودی استفاده نمایید، باید به دنبال جنس پنبه یا پشم باشید که سنگین­‌تر بوده و از نفوذ سرما به بدن جلوگیری می‌کند. اگر قصد ندارید از لباس سنگین استفاده کنید، می­‌توانید یک هودی با جنس سبک انتخاب کرده و زیر آن لباس گرم بپوشید.




انتخاب هودی مناسب اندام


برای اندام های کوچک و متناسب، هودی هایی با سایز متوسط مناسبند که نه گشاد باشند نه تنگ. هودی های خیلی گشاد شما را خیلی درشت و چاق نشان می دهد و هودی های تنگ شما را ریزنقش می کند. اگر اندام شما چاق و پر است نباید هودی تنگ یا اسلیم فیت را انتخاب کنید. در این حالت هودی های کمی گشادتر برای شما مناسب تر است. البته اگر قد شما کوتاه است هودی های گشاد نیز مناسب شما نیستند. البته نظر در هر صورت نظر شما است و در هر اندامی و با هر لباسی می توان حس زیبایی و عزت نفس داشت. هودی از آن دسته پوشاکی است که خیلی پر کاربرد است و به نظر نمی رسد که حالاحالاها هم خیال از مد افتادن داشته باشد.




شستشو و نگهداری از هودی ها


برای جلوگیری از آب رفتن و پرز شدن هودی باید هودی را به درستی شستشو دهید. بهترین گزینه برای هودی ها خشک‌شویی است. بهتر است از شستشوی طولانی مدت خودداری کرده و این لباس را با روش درستی شستشو دهید.هودی ها معمولا از جنس نخ پنبه، دورس و پلی استر هستند. این جنس پارچه ها در صورت نگهداری صحیح سال ها برای شما می ماند.

شستشو با ماشین لباسشویی: هنگام شستشو با ماشین از مایع شوینده مخصوص ماشین لباسشویی استفاده کنید. مایع شوینده از پودرهای شستشو نرم تر بوده و به بافت لباس آسیب نمی رسانند. از شوینده های حاوی مواد سفید کننده اجتناب کنید. استفاده از آب داغ و دور تند خشک کن هنگام شستشو این پوشاک توصیه نمی شود.

شستشوی هودی با دست: برای شستشوی با دست یک ظرف را پر از آب کنید. مقداری مایع شوینده به آن اضافه کنید و هودی را برعکس کنید. هودی را نیم ساعت درون آب قرار دهید. سپس به آرامی و بدون فشار زیاد آن را شستشو دهید . بعد از خارج شدن آب اضافی آن را روی یک سطح مسطح در هوای آزاد، پهن کنید تا خشک شود. شما می توانید هودی ارزان زنانه را فروشگاه پادمیرا خریداری کنید.

4b90723f-5986-44df-885d-d4a68a0b95e0.png

Hello, thank you for visiting my page

I am Jacobs, I am glad that you visited my page and I intend to work in the field of digital marketing and add new information to your information, and I hope that you will not regret visiting my page and find the content you like.

bottom of page