top of page
  • Writer's picturejacobz

دانلود رایگان مدل سه بعدی تری دی مکس



دانلود رایگان مدل سه بعدی تری دی مکس

مزایای رایگان بودن آبجکت های سه بعدی این است که شما فقط دانلود خواهید کرد و یک مدل سه بعدی تری دی مکس رایگان دارا می شوید این مدل می توان شامل خیلی چیز های باشد و بستگی به نیاز شما دارد که شما دنبال کدوم مدل سه بعدی تری دی مکس هستید. معمار آنلاین مدل های سه بعدی شیک و با کیفیتی برای شما قرار می دهد.


وجه برجسته مدل سازی در تری دی مکس

اما شاید وجه برجسته مدل سازی در تری دی مکس را بتوان به تنوع تکنیک های مدلینگ برنامه نسبت داد. در واقع کاربران می توانند از چند تکنیک مختلف در نرم افزار تری دی مکس برای مدل سازی استفاده کنند. این تکنیک ها به کاربران مختلف این امکان را می دهد تا بنا به مدلی که می خواهند ایجاد کنند و با توجه به شکل و ساختاری که دارد بهترین تکنیک را برگزینند. از طرفی این نرم افزار می تواند مدل هایی واقعی و بسیار زنده را به معرض نمایش بگذارد. خصوصا به واسطه ابزار های متحرک سازی و رندرینگ بسیار قوی که دارد، کارایی تری دی مکس در مدل سازی مثل و مانند ندارد. سرعت، دقت، کیفیت و سهولت مدل سازی با تری دی مکس موجب شده این نرم افزار در راس بهترین برنامه های مدل سازی موجود قرار بگیرد.


زمان مورد نیاز یادگیری نرم افزار تری دی مکس

همانطور که گفته شد تری دی مکس نرم افزاری بسیار جامع با تعداد زیادی ابزار، تکنیک و مطالب گوناگون می‌باشد؛ به همین خاطر یادگیری کامل آن کار ساده‌ای نیست اما اگر آن را بصورت پروژه محور یاد بگیرید و مطالب را در ذهن‌تان دسته بندی کنید، به راحتی میتوانید ابزار و تکنیک‌ها را به خاطر بسپارید. این محصول شگفت‌انگیز شرکت آتودسک، از 0 تا 100 پروژه‌های مربوطه را پشتیبانی می‌کند؛ اما میتوان گفت به طور کلی 4 نوع تخصص مختلف در آن وجود دارد که بسته به رشته و زمینه فعالیت، ممکن است میزان استفاده شما از آنها متفاوت باشد:

مدل سازی (معماری، شهری،صنعتی،انیمیشن،..) متریال (ساخت متریال، جنسیت، بافت،..) رندرینگ (نورپردازی، تنظیم دوربین،..) انیمیشن سازی (متحرک، دو بعدی، استاپ موشن،...)

بدیهی است که تسلط بر هر 4 حوزه این نرم‌افزار به وقت و انرژی بیشتری از سوی شما نیاز خواهد داشت؛ اما به طور میانگین میتوان گفت برای فردی بدون پیش‌زمینه در طول 5 ماه در صورتی که روزانه 3 ساعت به یادگیری اختصاص دهد، قادر خواهد بود بر این نرم‌افزار مسلط شود؛ البته که اگر شما از قبل سر رشته‌‎ای از نرم‌افزار‌های مدلسازی سه بعدی داشته باشید این مدت زمان کاهش پیدا می‌کند.





مزایای اصلی تری دی مکس

مزایای اصلی Autodesk 3ds Max، دارا بودن مجموعه ابزار‌ی قوی، قابلیت استفاده عمومی و انعطاف پذیری آن است. در ادامه جزئیات بیشتری از مزایای آن آورده شده است:


  • ابزارهای حرفه ای(professional tools)

اگرچه این نرم‌افزار برای تمامی مبتدیان و علاقمندان هنر‌های بصری مناسب است، اما قدرت واقعی آن در استفاده از تکنیک‌ها و ابزار‌های حرفه‌ای آن نهفته است. ابزارهای قدرتمندی مانند کنترل کننده‌های متحرک متعدد، تنظیمات انیمیشن‌ رویه‌ای، پیوند دادن اشیاء برای سلسله مراتب و زنجیره‌ها و همچنین ابزارهای رندر عمیق این نرم‌افزار، امکان ساخت برنامه‌ها و فیلم‌ها با کیفیت پخش تلویزیونی، بازی‌های با کیفیت، ارائه مدل و نقشه‌های دقیق و ... را به کاربران می‌دهد که این نیز تنها قسمت کوچکی از توانایی‌های تری دی مکس می‌باشد.


  • ویژگی های انعطاف پذیر و شهودی(flexible and intuitive features)

با وجود پیچیدگی ابزارها، به منظور ارائه بهترین عمق و کیفیت در اشیا و مدل‌ها، این نرم افزار دارای ویژگی هایی است که روند کار را ساده تر می‌کند؛ ویژگی گردش کار (گردش کار مجموعه فرایند‌هایی است برای انتقال داده ها از یک محصول به محصول دیگر و نمایش مدل طراحی شده با جزئیات واقعی تر، با استفاده از رندر یا انیمیشن) باعث می‌شود طراحان بتوانند صحنه‌ها را با استفاده از فناوری رندر پیشرفته، به سرعت به مدل‌های پیشرفته تبدیل کنند. به علاوه، چنین ابزاری به کاربران امکان می‌دهد نور‌ها، مواد و سایر عناصر را از یک خروجی به صورت گروهی یا جداگانه به دیگری تبدیل کنند. همچنین ویرایشگر مواد تری دی مکس(material editor) روند تغییردادن بافت‌ها، نور‌ها و سایر جلوه‌ها را نیز بر روی سطوح و اشکال آسان می‌کند.





  • ایجاد اشیاء و مدل‌ها با وضوح بالا(create hi-definition models )

این نرم افزار دارای جعبه ای از ابزار‌های متحرک و قوی می‌باشد که به شما امکان می‌دهد بافت، سطح و شکل‌ها را با جزئیات دقیقی رسم کرده و همچنین اشیاء را در انواع اشکال هندسی شبیه‌سازی کنید. انعطاف پذیری نرم افزار 3ds Max دست شما را برای ساخت اجسام و ایجاد حرکت در آنها باز می‌گذارد تا بتوانید صحنه‌هایی بسیار واقعی و با جزئیاتی مثل مایعات جاری، گازات متحرک و ... شبیه‌سازی کنید.


  • تطابق چشم انداز(perspective matching)

Autodesk 3Ds max دارای ویژگی خاصی برای تطابق دادن پرسپکتیو است که در آن هنرمند میتواند هر مدلی، مانند مدل معماری یا مکانیکی 3 بعدی را در پس‌زمینه عکاسی ثابت جاگذاری کند.

  • انیمیشن ذرات(particle animation)

تری دی مکس نرم‌افزاری می‌باشد که سیستم جریان ذرات را به خوبی نشان می‌دهد که باعث می‌شود در مدت زمان کمتر، یک شبیه‌سازی فیزیکی ظریف تر و واقعی‌تری داشته باشیم.





  • پشتیبانی از نقشه‌برداری وکتوری(vector mapping support)

دیگر مزیت این نرم‌ افزار آن است که به شما امکان می‌دهد گرافیک وکتوری (برداری) و نقشه بافت را با وضوح بالا در اختیار داشته باشید و همچنین بتوانید آنها را تا اندازه دلخواه بزرگنمایی کنید.


  • قابلیت دو بعدی و بزرگنمایی(2D pan and zoom)

3Ds max به کاربران اجازه می‌دهد تا دوربین را بین شی سه بعدی و صفحه تصویر قفل کرده و آن را همگام سازی کنند که این قابلیت به ویژه برای مرحله نور پردازی بسیار کارامد است.


4b90723f-5986-44df-885d-d4a68a0b95e0.png

Hello, thank you for visiting my page

I am Jacobs, I am glad that you visited my page and I intend to work in the field of digital marketing and add new information to your information, and I hope that you will not regret visiting my page and find the content you like.

bottom of page