top of page
  • Writer's picturejacobz

طراحی داخلی خانه



طراحی داخلی خانه

طراحی داخلی خانه تعریف خوبی برای چیدمان و ساخت و ساز فضاها و وسایل خانه می باشد. طراحی داخلی یک خانه بسیار ظریف وباید بسیار دقیق باید باشد، چرا که یک خانه شامل وسایل وابزارهای کوچک و بزرگ بسیاری است تا آن را درآخربتوان خانه نامید. دراین بین طراحان ومعماران عزیز باید از صحنه های آماده برای طراحی خان ها استفاده کنند یا هم باید با استفاده از آبجکت ها ی مخصوص به طراحی خانه ، طرح مد نظر خود را بسازند، مانند استفاده از فرش و مبلمان که قبل هم به آن اشاره کردیم و میزو صندلی و لوستر و آشپزخانه کمد و پنجره و لوازم تزئینی می باشد. یک طراح داخلی و معمار خوب باید در مهارت هایی مثل طراحی لوازم خواب و مبلمان وتجهیزات جانبی و بافت و پارچه ها و نوع طراحی طرح مدنظر طراحی حمام و لوازم آشپزخانه طراحی کف پوش سنگ یا کاشی نورپردازی درست برای ایجاد فضا البته برای طراح زمان بسیار زیادی می برد و این کار کاربردی نیست پس بهتر است از آبجکت های تولید شده آماده شده برای ایجاد فضاها استفاده کرد چون در زمان می توانن صرفه جوویی کنند و کیفیت کار را نیز بالا ببرند.


لوازم آشپزخانه

آشپزخانه به یک قسمتی ازمنزل مسکونی گفته می شود که دارای سینک ظرفشویی و کابینت و لوازم برقی مثل یخچال و گاز و ماکروویو می باشد. آشپزخانه بسته به مدلی که طراح در ذهن دارد می تواند کوچک یا بزرگ باشد. آشپزخانه طراحی بسیار ظریفی دارد و محلی است با هدف پخت و پزپس وسایلی با همین منظور در آن قرار می دهند. شما برای طراحی یک آشپزخانه به آبجکت های تمام مواردی که ذکر شد نیازدارید و باید براساس سلیقه و نوع آشپزخانه ای که می خواهید طراحی کیند، مثلا کلاسیک باشد یا مدرن و محل قرار گیری وسایل می توانید از آبجکت های لوازم آشپزخانه معمار آنلاین استفاده کنید. البته می توانید از تلفیق دو مدل کلاسیک و مدرن استفاده کنید. آشپزخانه جایگاه بسیار ویژه ای در طراحی دکوراسیون فضای منزل دارد و اگر در هنگام طراحی و انتخاب وسایل آن دقت کنیم می توانیم باعث دو چندان شدن زیبایی تمام منزل شویم.یک نکته ای که در طراحی لوازم آشپزخانه باید به آن توجه شود این است که چیدمانی با نام مثلث طلایی وجود دارد و این مثلث به این شکل است که محل قرار گیری یخچال فریز و سینک و گاز به همین ترتیبی که گفته شد قرار بگیرد یعنی سینک در وسط کار و یخچال فریزر و گاز در اطراف آن یا با فاصله بیشتری از آن قرار داشته باشند.لوازم برقی که زیر مجموعه از لوازم آشپزخانه می باشد، می تواند شامل قهوه ساز و چایی ساز و تستر باشد. این وسایل تنها درآشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد و با انتخاب درست مدل و سایز و برند آن می توانید به طراحی هرچه بهتره آشپزخانه کمک کنید.


لوستر

لوستر یک لامپ است که با روشنایی بسیار زیادی که توسط تعدادی لامپ کوچک یا شمع تولید می شود باعث زیبا تر شدن منزل می گردد. واستفاده از لوستر مطابق با سلیقه کارفرما و طراح میتواند به دوشکل کلاسیک یا مدرن مورد استفاده قارا بگیرد.استفاده از آبجکت لوستر علاوه بر زیبایی باعث تقویت ظاهر طراحی اتاق نشیمن خانه شما می شود.استفاده از لوستر نیازمند به توجه به یکسری از نکات می باشد مثلا اینکه لوستری که انتخاب کرده اید متناسب با اتاق نشیمن شما هست یا خیر باید به اندازه ی اتاق نشیمن و اندازه ی لوستر هم دقت کرد. متریال های به کاربرده شده در لوسترانواع فروانی دارد مثلا ل.ستری که انتخاب می کنید می تواند کریستال یا شیشه باشد، یا از چوب و فلزهایی مثل مس یا برنج یا آهن یا فولاد و یا آلو مینیوم باشند . اگر کارفرما بخواهد می توانید در طراحی لوستر به شاخه های آن اضافه کنید و لوستری با اندازه ی بزرگتر بسازید . لوستر ها سبک های بسیار فراوانی دارند که شامل لوستر شاخه ای و لوستر مدرن و لوستر کلاسیک و لوستر فانتزی می شود. اگر فضای طراحی و انتخابی شما بزرگ است م یتوانید ازلوستر های با شاخه های زیاد استفاده کنید ولی مراقب باشد که عدم تناسب و سازگاری ظاهری لوستر با منزل و اتاق نشیمن می تواند از زیبایی محیط شما بکاهد. اگر هم فضای کوچکتری دراختیار دارید آبجکت لوستر کوچکتری را برای فضای خود انتخاب کنید.برای انتخاب مجل قرار گیری لوستر می توانیدبه لوازم و چیدمان منزلی که طراحی کرده اید نگاهی بیندازید مثلا اگر در پذیرایی خود از مبلمان استیل استفاده می کنید لوستری را انتخاب کنید که شاخه های آن د رجهت های مختلف قرار داشته باشد. معمولا لوستر ها در مرکز اتاق نشیمن آویزان می کنند.


یخچال

یخچال وسیله است برای سرد نگه داشتن میوه ها و خوراکی و اگر در انتخاب ان دقت شود باعث زیباتر شدن و جلوه دادن به آشپزخامه شما می شود .آبجکت یخچال زیر مجموعه آبجکت لوازم آشپزخانه می باشد. در انتخاب جایگاه یخچال باید دقت شود همانطور که اول مقاله به این موضوع اشاره شده است باید سینک ظرفشویی مابین گاز و یخچال قرار بگیرد و بهتر است یخچال د رابتدای آشپزخانه گذاشته شود. طراحان عزیز در انتخاب یخچال هم باید دقت کنند به این شکل که یخچال انواع گوناگونی دارد و برند های متفاوت با متریال متفاوت و شکل ظاهری متفاوت می باشند.


نیمکت

معمولا معماران برای طراحی فضای مد نظر خود از عناصری مثل آب و آتش وچوب و گیاهان استفاده می کنند تا بتونند نیازمندی های فضایی که طراحی می کنند را فراهم کنند نیمکت ها از ابیتدایی ترین مبلمان بشمار م آیند از نیمکت ها معمولا برای طراحی فضای شهری و تفریحی مثل پارک ها و ایستگاه های اتوبوس استفاده می شود نیمکت مدل های گوناگون زیادی دارد و بسته به متریالی که در آن استفاده شده و متناسب با محیط انتخابی شما می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. این متریال می تواند فلز هایی مانند فولاد استیل باشد یا سنگ و چوب هم طراحی می شوند. اگر می خواهید برای طراحی فضای شهری استفاده کنید بایددقت کنید که مبلمان شهری یا همان نیمکت ها دارای زیبای بصری باشند که موجب زیبایی در طراحی شما شوند. بسته به محل قرار گیری نیمکت ها ، می توتنند کوچک یا بزرگ انتخاب شوند.البته نیمکت ها راد ر محیط های خارجی ادارات و محیط های مدرسه هم می توان استفاده نمود.نیمکت ها انواع گوناگونی دارند مثلا نیمکت های مارپیچ که مدلی نامتعارف و اسفاده از ان معمولا درمحیط هایی مثل پارک ها جنگل ها است. م یتوان در طراحی از دو آبجکت درخت و نیمکت در کنار هم استفاده نمود.


سینک ظرفشویی

سینک ظرفشویی از جمله وسایل ضروری در آشپزخانه است. در واقع سینک ظرفشویی مانند یک لگنی است که در آشپزخانه کار گذاشته می شود و ظروف و مواد غذایی را درآن می شویند. متریال این سینک ظرفشویی می تواند انواع فلزهای لعاب داده و کامپوزیت و فایبرگلاس و سرامیک و آلیاژهای مسی باشد. این سیک های ظرف شویی مدل ها و برنده های متفاوتی دارند مثلا سینک ها به دو نوعه سینک توکار و رو کار تقسیم می شوند که اغلب خانه ها با سینک های تو کار طراحی شده است.سینک های ظرف شویی می تواند در رنگ های متنوع کار شده باشند مثلا رنگ های مشکی و سفید یا به رنگ استیل باشند.



Recent Posts

See All
4b90723f-5986-44df-885d-d4a68a0b95e0.png

Hello, thank you for visiting my page

I am Jacobs, I am glad that you visited my page and I intend to work in the field of digital marketing and add new information to your information, and I hope that you will not regret visiting my page and find the content you like.

bottom of page