top of page
  • Writer's picturejacobz

طراحی روف گاردن گرگان



طراحی روف گاردن گرگان

طراحی روف گاردن گرگان بخشی از طراحی فضای سبز مدرن است که معمولا در ساختمان های مرتفع و برج ها به کار برده می شود. سبک طراحی چنین فضای سبزی به کلی متفاوت بوده و باید ملاحظات به مراتب دقیق تری درباره آن صورت بگیرد. روف گاردن در گرگان به مساحت قابل ساخت یک پروژه افزوده، و مکان جدیدی برای اجتماع درون محیطی فراهم می آورد. که این امـر در ساله ای اخیر با توجه به ارائه راهـکارهای اجرایی مناسب، مورد توجه مهندسین مشاور، معماران و سازندگان در صنعت ساختمان کشورمان گردیده است. در طراحی روف گاردن و ساخت باغ بام، المان های مختلفی چون انواع آبنما، آلاچیق و پرگولا، گلدان های پرتابل یا ثابت با فضای سبز مناسب، چمن های طبیعی و مصنوعی، نیمکت با چوب های اشباع، باربیکیو آشپزخانه های صحرایی و گاهی حتی بنا به سفارش جکوزی، استخر های فایبر گلاس و محل هایی جهت آفتاب گرفتن، مورد استفاده قرار می گیرند. طراحی روف گاردن یا باغ بام شامل دو مرحله عمرانی (اجرای ایزولاسیون و زهکشی) و لنداسکیپ (اجرای فضای سبزو تجهیزاتی مانند آلاچیق، باربی کیو، آبنما) می باشد. استفاده از مصالح نوین ژئوسنتتیک مانند ژئوممبران، ژئودرین و ژئوتکستایل در تسریع، کاهش هزینه ها و بالا بردن ایمنی سیستم ایزولاسیون، زهکشی و فیلتراسیون بام بعنوان یکی از اساسی ترین اجزاء ساختمان، تخصص مهندسین هیرکاناسازه می باشد.


طراحی روف گاردن، دروازه‌ای برای ورود به نمای زیبای ساختمان سرسبز

طراحی فضای سبز روی بام ساختمان‌ها یا همان روف گاردن، یک طراحی ساده است؛ اما به دلیل اینکه بر بالای یک ساختمان مسکونی و تجاری اجرا می‌شود، باید نکات مهم در طرح‌های فضای سبز را رعایت کرد. در نگاه اول، روف گاردن به معنای ساختن چند باغچه سرسبز روی بام است که برای آن خاک و پوشش گیاهی مناسب قرار داده می‌شود. این گل‌ها و گیاهان تا سال‌های طولانی می‌توانند بر روی پشت بام قرار داشته باشند. هر آنچه که از یک زمین سرسبز در باغ و محوطه ویلا سراغ دارید می‌تواند در طراحی روف گاردن استفاده شود؛ اما با این تفاوت که مقیاس روف‌ گاردن، معمولاً کوچکتر است.

برای ساختمان‌های مسکونی و تجاری، طراحی روف گاردن اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، چرا که نمای بیرونی ساختمان زیباتر می‌شود و ارزش ملک بالاتر می‌رود. اگر روف گاردن برای ساختمان تجاری در نظر گرفته شود، می‌تواند محلی برای جذب مشتریان بیشتر باشد. به این ترتیب، با قرار دادن چند صندلی در کنار فضای سبز، افراد زیادی برای لذت بردن از این منظره به ساختمان تجاری مراجعه خواهند کرد. دلایل زیادی وجود دارد که طراحی روف گاردن را برای ساختمان‌ها توجیه می‌کند؛ از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

روف گاردن "Roof Garden"، یک فضای محدود را روی بام نیاز دارد که مدیریت آن بسیار ساده‌تر است.

با اجرای یک فضای سبز، هر چند کوچک روی بام ساختمان، یک چشم‌انداز زیبا را طراحی خواهید کرد؛ چیزی که می‌تواند به عنوان حریم خصوصی ساکنین ساختمان معرفی شود.

طرح‌هایی که به عنوان روف گاردن اجرا می‌شوند، سازگار با محیط زیست هستند.

گیاهان روف گاردن به طور مستقیم از نور خورشید، بهره می‌گیرند چرا که در بالاترین قسمت ساختمان کاشته می‌‌شوند؛ بنابراین رشد خوبی دارند. این گیاهان، نمای کار را زیباتر خواهند نمود.

اجرای یک طرح زیبا برای فضای سبز روی بام، متناسب با هر بودجه مالی امکان‌پذیر است. شما می‌توانید هزینه‌های کمتری برای طراحی روف گاردن خرج کنید. در مقابل، می‌توانید فضای سبز متنوع‌تری را اجرا کنید. قیمت طراحی فضای سبز به ازای هر متر مربع محاسبه می‌شود.



دلایل طراحی روف گاردن در گرگان

برخلاف سقف‌های مشکی قیرگونی شده، بام‌های سبز با جذب گرما به جای نور و ایجاد عایق طبیعی برای خانه، هزینه‌های انرژی را کاهش می‌دهند. بر اساس مطالعه ای که توسط شورای ملی تحقیقات کانادا انجام شده است، حتی یک روف گاردن گسترده می‌تواند نیازهای انرژی تابستانی را تا بیش از 75 درصد کاهش دهد. بام‌های سبز با کاهش نیاز به تهویه مطبوع، تولید آلاینده‌های هوا و انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش می‌دهند. بام‌های سبز با جذب گرما از محیط شهری و حفظ آن تا ساعت‌ها پس از غروب خورشید می‌توانند اثر جزیره گرمایی شهری را کاهش دهند. گیاهان روف گاردن ذرات معلق در هوا را از بین می‌برند، اکسیژن تولید می‌کنند و سایه ایجاد می‌کنند، علاوه بر این، بام سبز دو برابر بام‌های سنتی محافظت طبیعی در برابر گرمای شدید ایجاد می‌کند. یکی دیگر از مزایای مهم بام‌های سبز قابلیت کاهش و کاهش رواناب سطحی در محیط‌های شهری است. هنگامی‌که پشت بام‌ها و خیابان‌ها در شهرها به سطوح سخت تبدیل می‌شوند، حجم و سرعت رواناب سطحی به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد و منبع اصلی سیل و آلودگی در جهان است.


روف گاردن در گرگان

امروزه دلایل مختلفی از جمله افزایش جمعیت، آلودگی شهرها، کمبود فضاهای طبیعی شهری نیاز انسان را به فضاهای طبیعی و محیط زیست پاک پیش از پیش افزایش داده است. متاسفانه فضای شهری در قرن بیستم در اکثر کشورها متاثر از اقتصاد، سیاست، نظام سرمایه داری، جهانی شدن و دخالت بورس در زمین و مستغلات به منظور سود دهی بیشتر می‌باشد. این عوامل همگی از دلایل قربانی شدن فضای طبیعی زندگی و محیط زیست انسان ها و نابودی باغها و محیط طبیعی شهری شده است. در گرگان نیز عواملی چون رانت، تراکم فروشی بی رویه، زمین خواری و قیمت بالای زمین، تخریب اماکن طبیعی مثل پارکها، جنگل‌های طبیعی و مصنوعی به جهت ساخت و ساز مراکز مسکونی و تجاری به دنبال داشته است. از این رو تصویب قوانینی در جهت ایجاد فضای سبز حداقلی یا اجرای روف گاردن برای مالکین اماکن مسکونی و تجاری در اولویت قرار گرفته است. از اینرو در گرگان نیز جهت توسعه پایدار محیط طبیعی و محیط زیست پایدار شهر دارای اهمیت می‌باشد.



ایده برای ایجاد روف گاردن گرگان

اگر تراس یا حیاط روی بام داشته باشید پس طبیعتا می دانید که چه فرصت شگفت انگیزی در دست دارید. بخصوص که امروزه داشتن فضایی که بتوان دور از روزهای کسل کننده ی شهری و در مواقع استراحت از فضای تکراری داخل خانه بیرون بیائید و باغچه اختصاصی خود را با امکاناتی که می خواهید داشته باشید. داشتن مکانی دنج روی پشت بام و یا اینکه درست کردن تراس از جمله چیزهایی می توانید به واسطه داشتن آن احساس خوشبختی کنید. داشتن باغ روی پشت بام باعث نشاط و شادی شما خواهد بود. نوع طراحی آن بسته به آنچه که شما می خواهید می تواند بسیار متنوع باشد. اما چیزی که در وهله اول برایمان اهمیت دارد ، این است که مکانی که طراحی می کنیم ، افرادی که از آن استفاده می کنند در آن احساس راحتی کنند. بعد از یک روز کاری و یا در تعطیلات آخر هفته خود ، سپری کردن اوقاتتان در کنار خانواده و دوستان روی بام ، متنوع خواهد بود.


معایب بام سبز چیست؟

هزینه ای که برای اجرای روف گاردن مورد نیاز است بیشتر از سقف های سنتی بوده و قیمت اجرایی آن بالاتر از سقف های سنتی می باشد. دلیل گران بودن بام سبز این است که میبایست با رعایت اصول وزن ، لایه های زیرین کار تقویت شود و زیرسازی بصورت یکپارچه اجرا شده و به این ترتیب ایزولاسیون بام سبز انجام می شود. هزینه های نصب و ساخت بام های سبز نسبت به بام معمولی بیشتر است. در نتیجه سقف های سبز به جهت داشتن هزینه برای اجرا و نصب ، گرانتر از سقف های معمولی با روش های سنتی هستند.

پس از نصب ، یک بام سبز زیبا و کاربردی که به نگهداری کمی نیاز داشته و سازگار با محیط زیست باشد خواهیم داشت. طراحی روف گاردن به معنی قرار دادن چند گلدان روی پشت بام نبوده و در واقع وقتی از روف گاردن صحبت می کنیم منظورمان کاشت درختان و گیاهانی است که حالت مشابهی مانند قدم گذاشتن در باغ را در شما ایجاد خواهند کرد. گیاهانی که سایه ها ، الگوها و نمادهای خلاقانه ای را ایجاد خواهند کرد. برای ایجاد روف گاردن، تیم متخصص گاردن بام، با اجرای زیرسازی و پدید آوردن محیط کشت ، به خلق فضای رویایی با گیاهان انبوه کمک خواهد کرد. کاشت لایه ای با گیاهان متنوع و با ارتفاع مختلف همان چیزیست که در طراحی و اجرای روف گاردن به آن می اندیشیم. نکته ی مهم در شروع کار این است که سقف ساختمان تا چه حدی می تواند وزن حاصل از محیط کشت و خاکی که در آن ریخته می شود را داشته باشد. همچنین باید بتواند تجهیزات دیگری را که به واسطه طراحی روف گاردن روی آن اجرا می کنیم را تحمل کند.


اجرای روف گاردن

می توانید باغ یا باغچه مختص خود را روی بام داشته باشید. اجرای روف گاردن در هر بام و در هر زیست بومی قابل انجام است. محیطی زیبا و با طراوت که برای هر سلیقه ای به گونه ای متفاوت طراحی خواهد شد. می توان سطح آن را با عایق پوشاند و با سیستم درست زهکشی و آبرسانی کرد و با فراهم آوردن بستر مناسبی از خاک حاصلخیز، گونه های گیاهی مناسب اقلیم آب و هوایی کاشت.



قیمت طراحی روف گاردن در گرگان

به طور کلی قیمت روف گاردن در گرگان به المان هایی مانند سبک و نوع طراحی ، کیفیت متریال ، نوع کفسازی ، آلاچیق ها ، گیاهان استفاده شده در روف گاردن ، طراحی فضای سبز و چمن کاری ، نوع سقف ، سیستم آبیاری باغچه و… ارتباط مستقیم دارد.همچنین تجهیزات جانبی استفاده شده در روف گاردن نقش بسزایی را در تعیین قیمت ها ایفا می کند. گرگان گاردن با مدیریت درست و به کارگیری استاندارهای جهانی همراه با مناسب ترین قیمت ها بهترین طراحی روف گاردن در همه ی سبک ها را ارائه می دهد.



4b90723f-5986-44df-885d-d4a68a0b95e0.png

Hello, thank you for visiting my page

I am Jacobs, I am glad that you visited my page and I intend to work in the field of digital marketing and add new information to your information, and I hope that you will not regret visiting my page and find the content you like.

bottom of page