top of page
  • Writer's picturejacobz

مزایای تولید محتوا تخصصی

Updated: Aug 11, 2022




تولید محتوا تخصصی نسبت به تولید محتوای عمومی دارای مزیت های فراوانی است:



مرجع شدن

اولین مزیت نوشتن محتوای تخصصی نسبت به عمومی، یونیک و تک بودن این محتوا است. جدا از اینکه کاربران همیشه به دنبال محوای تخصصی هستند و مطمئنا با پیدا کردن شما، حاضر به از دست دادنتان نیستند، گوگل همیشه سایت های دارای محتوای خاص را دوست دارد و با نگاهی دیگر آنهارا آنالیز میکند؛ اصطلاحا آنها را سایت های مرجع مینامد.



برند سازی

شما با تولید محتوای تخصصی تبدیل به یک برند میشوید. شما میتوانید با تولید یک محتوای مفید و در اختیار مخاطبان قرار دادن آن، به بازاریابی محتوا روی بیاورید. به طور مثال زمانی که یک مخاطب نیاز دارد بین دو مدل از گوشی های lg و samsung یکی را انتخاب کند، برای مقابسه و تصمیم گیری نهایی از سایت شما استفاده میکند زیرا شما در این حیطه به خوبی عمل کرده اید و تبدیل به یک برند در زمینه مقایسه و آموزش در مورد تلفن های همراه شده اید. زمانی که شما بتوانید به خوبی در این تصمیم گیری به مخاطب کمک کنید، حال میتوانید نیاز آن را نیز خودتان برآورده کنید و تلفن همراه مورد نیاز را به مخاطب بفروشید. در مقالات آموزش سئو به ارزش برند شدن در دنیای وب پرداختیم.



جذب مخاطبان تخصصی

احتمالا شما هم بزرگترین سایت فروشگاهی ایرانی را میشناسید، دیجی کالا. دیجی کالا در ابتدا به صورت تخصصی به فروش محصولات دیجیتالی رو آورد، اما پس از آن وارد حیطه فروش انواع اجناس الکترونیکی و غیر‌الکترونیکی شد و میتوان گفت از یک فروشگاه تخصصی به یک فروشگاه غیرتخصصی تبدیل شد. مطمئنا این تصمیم مدیران دیجی کالا برای آنها دارای سود فراوانی بوده و به هیچ عنوان این تصمیم زیر سؤال نمیرود. اما خیلی از سایت ها در زمینه فروش کالاهای خاص از دیجی کالا جلو زده اند.


به طور مثال فروش دوربین و لوازم جانبی دوربین در سایت ” پیکسل “، بیشتر از فروش همین اجناس در سایت بزرگ دیجی کالا است. دلیل آن تولید محتوای تخصصی در مورد دوربین هاست که باعث جذب مخاطبان تخصصی این حیطه و بالا رفتن رتبه سئو این سایت از دیجی کالا در این زمنیه شده است. به صورتی که در حال حاضر اغلب افراد علاقه مند به خرید و استفاده از دوربین های عکاسی به جای انتخاب دیجی کالا، پیکسل را انتخاب میکنند. این یکی از مهم ترین مزایای تولید محتوای تخصصی برای سایت است.



بازخورد مناسب

باید به این نکته نیز اشاره کنیم که تولید محتوای تخصصی نیازمند بستر تخصصی برای انتشار آن نیز هست. شما نمی توانید محتوای تخصصی تولید شده خود را در کانال های عمومی منتشر کنید چرا که در این کانال ها عموماً مخاطب مورد نیاز شما یافت نمی شود و محتوای شما بازخورد مناسبی را دریافت نخواهد کرد. برای اینکه بتوانید کانال های مناسب را پیدا کنید باید به سایت های تخصصی سر بزنید و در فروم های تخصصی جست و جو کنید. شما می توانید یک محتوای تخصصی را علاوه بر سایت در یک فروم تخصصی نیز منتشر کرده بازخورد های بسیار مناسب تری را دریافت کنید.




نکات مهم در تهیه تولید محتوای تخصصی

برای تولید محتوای تخصصی شما باید نکات و موارد متعددی را رعایت کنید. بر اساس نوع کسب و کار شما و محتوایی که می خواهید تولید کنید ممکن است این موارد کم و زیاد تر شود. در واقع اگر خدمات و یا کالاهای ارائه شده توسط شما به نوعی کالا و خدمت خاص و یا نوین محسوب می شود و یا اینکه مخاطب کاربران این محصولات و خدمات افرادی خاص و ویژه هستند شما باید بر اساس سلیقه و نیازمندی های مخاطبان خود اقدام به تولید محتوای تخصصی نمایید. تولید محتوای عمومی در این حالت هیچ سود برای شما نداشته و مخاطبان سایت شما را به شدت کاهش می دهد.



نکات مهم در تولید محتوای تخصصی عبارت‌اند از:

• برای اینکه یک محتوای تخصصی با کیفیت داشته باشد باید در ابتدا هدف و عناوین این محتوا را مشخص کنید. سپس اقدام به نگارش و تولید آن نمایید.


• محتواهای تخصصی به دلیل اینکه عموماً مطالب تخصصی و خاص را ارائه می دهند ممکن است دارای محتوای خسته کننده و خشک باشند. هر چه شما محتوای خود را جذاب تر و بهتر نگارش کنید محتوا های در امر جذب مخاطب موفق تر عمل خواهد کرد.


• تولید محتوای تخصصی نسبت به سایر محتوا ها سخت تر و گاهی زمان بر تر است. در واقع برای تولید اینگونه محتوا ها باید دقت و زمان بیشتری صرف شود.


• استفاده از قواعد نگارشی در این گونه محتواها بسیار مهم است و باید به دقت علائم نگارشی استفاده شوند.


• در تولید محتوای تخصصی باید مراقب صحت اطلاعات ارائه شده هم باشیم. مخاطبان این گونه محتواها افراد حرفه ای و کاربران خبره هستند در صورتی که در اینگونه محتواها مشکلی در خصوص صحت اطلاعات وجود داشته باشد می‌تواند حسابی به برند کسب و کار صدمه بزند.


• محتواهای تخصصی باید بعد از مدتی بازنگری شوند... ممکن است اطلاعات جدیدتری از موضوع منتشر شده به دست آمده باشد و یا اینکه شواهد و اطلاعات جدید و بروز تری در خصوص ان منتشر شده باشد. به همین دلیل این گونه محتوا باید در بازه های زمانی 6 ماه و یک ساله مورد بازبینی قرار گیرند.


• ممکن است برای تولید محتوای تخصصی نیاز به پرداخت هزینه هایی برای خرید یک کالا و یا انجام یک خدمات به صورت حرفه ای باشد. پرداخت این گونه هزینه ها باعث بیشتر شدن اعتبار برند کسب و کار شما خواهد شد.


• به این نکته باید توجه داشته باشید که تک تک مخاطبان و مشتریان شما خودشان افراد متخصص و حرفه ای در زمینه مد نظر هستند و به همین دلیل اطلاعات ارائه شده توسط شما باید کاملاً بروز و دقیق باشد. ارائه محتوای قدیمی و تاریخ مصرف گذشته می تواند باعث صدمه دیدن برند و اعتبار کسب و کار شما شود.


• استراتژی تولید محتوا


ی تخصصی نسبت به محتوای عادی خیلی بهتر و کامل تر باید باشد. فرقی نمیکند که کسب و کار شما کوچک است یا بزرگ، شما باید با یک استراتژی مناسب و درست اقدام به تولید محتوای تخصصی نمایید. دانستن اینکه شما چه استراتژی محتوایی را استفاده می کنید می تواند به شما در امر تولید محتوا کمک زیادی نماید.




شرکت های تولید محتوای تخصصی

امروزه شرکت های زیادی در زمینه تولید محتوای تخصصی فعالیت می کنند. این شرکت ها از نویسنده و افراد حرفه ای برای تولید محتوای خود استفاده می‌کنند. شما می توانید با مراجعه به این مجموعه ها از خدمات آن‌ها استفاده کنید. در خصوص تولید محتوای تخصصی باید به این نکته دقت داشته شاید که آیا محتوای تولید شده برای شما کپی است؟ آیا اطلاعات قرار داده شده در محتوا درست است، آیا موارد بالا در تولید و نگارش محتوای شما رعایت شده است؟




Recent Posts

See All
4b90723f-5986-44df-885d-d4a68a0b95e0.png

Hello, thank you for visiting my page

I am Jacobs, I am glad that you visited my page and I intend to work in the field of digital marketing and add new information to your information, and I hope that you will not regret visiting my page and find the content you like.

bottom of page