top of page
  • Writer's picturejacobz

کاربرد سفارش سایت فروشگاهی



کاربرد سفارش سایت فروشگاهی

شما قبل از طراحی سایت فروشگاهی باید هدف داشته باشید و با هدف دست به اقدام طراحی سایت بزنید هدف اصلی طراحی سایت فروشگاهی فروش محصولات است و این واضح هست که شما برای فروش دست به طراحی سایت زده اید؛ شاید همه هدف های یکسانی نداشته باشند ولی هدف اصلی فروش پوشاک یا هر چیز دیگری است. شما می توانید برای سفارش سایت فروشگاهی با تیم خلاق و جوان شرکت طراحی سایت و سئو سایت هیرکانا همکاری داشته باشید.



فروشگاه اینترنتی چیست؟

فروشگاه اینترنتی وب سایتی است که امکان نمایش محصولات به همراه ویژگی‌های آنها را فراهم می‌کند. این وب سایت با امکاناتی که دارد می‌تواند محصول یا خدمتی که از طرف فروشنده تولید می‌شود را به کاربران مختلف معرفی کند، ویژگی‌ها و مشخصات آن را نمایش دهد و امکان سفارش و نهایتا خرید از طرف کاربر را فراهم کند.


نیاز کسب و کارها به طراحی سایت فروشگاهی

کسب‌وکارهای زیادی هستند که خیلی زود متوجه شدند دیگر نمی‌توانند به صورت سنتی به درآمد مورد نظرشان برسند. با ظهور کرونا هم شرکت‌هایی بودند که تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کرده و رشد چشمگیری داشتند.

این کسب‌وکارها همان‌هایی بودند که یا از قبل در فضای دیجیتال حضور داشتند یا با شروع همه‌گیری، پا به عرصه دیجیتال گذاشتند. حتی اگر همه‌گیری کرونا هم اتفاق نمی‌افتاد، دیر یا زود کسب‌وکارهای مختلف مجبور می‌شدند وارد فضای دیجیتال شوند چراکه روند تحولات جهانی و تمایلات مردم به سمت خریدهای اینرتنتی است.

امروزه برای داشتن یک کسب‌وکار موفق نیازی به داشتن فروشگاه در بهترین نقطه شهر و طراحی دکوراسیونی گران قیمت ندارید؛ کافی است یک فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کنید و محصولات خود را برای فروش در آن قرار دهید. دیگر نه نیازی به پرداخت اجاره‌های سنگین دارید و نه هزینه‌های جانبی مغازه باری بر دوشتان می‌گذارد. جادوی عصر ارتباطات همین جا است که نه‌تنها هزینه‌های کسب‌وکارها را کاهش داده بلکه باعث افزایش فروش و رونق آنها هم می‌شود.

علاوه بر این با داشتن یک فروشگاه اینترنتی دیگر مشتریان شما به ساکنین محل زندگی شما محدود نمی‌شوند، بلکه می‌توانید فروش‌تان را از شهر خود هم فراتر ببرید و در سطح کشور فعالیت کنید، بدین‌ترتیب حتی حضور در بازارهای خارجی هم دور از دسترس‌تان نیست. در کنار همه مزایایی که فروشگاه اینترنتی در بالا بردن مشتریان و افزایش فروش شما ایجاد می‌کند، این فروشگاه‌ها می‌توانند امکانات مناسبی هم برای تحلیل رفتار مشتریان به شما بدهند تا بتوانید محصولات خود را بر اساس بیشترین نیازهای مشتریان طراحی و عرضه کنید، ضمن اینکه امکان ارائه خدمات باشگاه مشتریان و وفادارسازی آنها با یک فروشگاه اینترنتی بسیار راحت و ساده خواهد بود.



مراحل طراحی سایت فروشگاهی

در رابطه با طراحی یک سایت فروشگاهی پیشنهاد می­کنم که از یک متخصص کمک بگیرید. چرا که در زمینه طراحی وب، به صورت دقیق تر می­تواند به شما کمک کند و یا سایت بی نقص و کاربردی را برای شما بسازد. در مراحل طراحی سایت فروشگاهی، به جزئیات موجود بسیار توجه کنید، چرا که تاثیر مستقیم بر نتیجه کار شما دارد. نوع انتخاب اسم فروشگاه بسیار مهم است، در واقع شما با اسم فروشگاهتان یک خلاصه از حیطه کاریتان به مشتری که نام را می­بیند ارائه می­ دهید. نوع دیزاین داخلی سایت نیز بسیار مهم است. طریقه انتخاب رنگ ها، چیدمان آیکون ها و … در نمای کلی سایت نیز می­تواند باعث جذب و دفع مشتری شود. (پیشنهاد می­کنیم در انتخاب رنگ های داخل سایت، کمی از روانشناسی رنگ ها نیز استفاده کنید تا کارتان حرفه ای تر دیده شود.)

نکته مهم دیگر از مراحل ایجاد سایت فروشگاهی مطالب و محتوا هایی است که در سایتتان از آنها بهره می­گیرید. سعی کنید از مطالبی استفاده کنید که کاربردی باشند و باعث جذب مشتری شوند. از به کاربردن محتوا ها و مطالب طولانی اجتناب کنید، زیرا باعث کسل شدن خواننده و در نهایت بازخورد کمتر می­ شود. در انتخاب عکس ها و نیز نوشتن ویژگی کالاها هم دقت کنید تا با حقیقت فاصله نداشته باشد در غیر این صورت متهم به فروش کالاهای نامرغوب می­شوید. در نهایت سعی کنید یک سایتی طراحی کنید که سردرگمی ایجاد نکند و مشتری هنگام مشاهده کالاها، جستجو کالاها و نیز سفارش کالاها دچار مشکل نشود.


عوامل تأثیرگذار در هنگام طراحی سایت فروشگاهی

به‌طورکلی شش عامل طراحی می‌توانند بر آنچه بازدیدکنندگان در مورد سایت و کسب‌وکار شما فکر می‌کنند تأثیر بگذارند؛


1. طراحی بصری

طبق یک نظرسنجی از (Adobe)، نزدیک به ۶۰٪ از مردم ترجیح می‌دهند با یک وب‌سایت بصری جذاب تعامل داشته باشند. صفحه اصلی خود را به‌عنوان ویترین فروشگاه خود در نظر بگیرید، شما هر چیزی را که می‌فروشید جلوی ویترین نمی‌گذارید، از شلوغ کردن صفحه اصلی وب‌سایت به‌شدت خودداری کنید و سعی کنید پیام‌های مهم و تصاویر با کیفیت در آن بگنجانید.


2. عکس‌های با کیفیت

شنیده‌اید که یک عکس، ارزش هزار کلمه را دارد، این برای وب‌سایت فروشگاهی شما نیز ضروری است، در مطالعه‌ای غیررسمی در سال ۲۰۱۸ روی خریداران آنلاین نشان داد که بیش از ۷۵٪ گفتند که عکس‌های با کیفیت عالی بر خرید یا عدم خرید آن‌ها تأثیر می‌گذارد. تقریباً دوسوم خریداران گفتند که چندین زاویه دوربین بر تصمیم خرید آن‌ها تأثیر می‌گذارد و بیش از نیمی از آن‌ها گفتند ترکیبی از نمای نزدیک و عکس‌های از راه دور مهم است». حتی‌الامکان سعی شود از دوربین عکاسی با کیفیت برای عکاسی محصولات فروشگاه استفاده شود، همچنین بگ گراند محصولات سفید باشد و از تمام زوایای محصول، عکس با کیفیت گرفته‌شده باشد، در آخر در قسمت بالا راست یا چپ یک لوگو از فروشگاه گنجانده شود «لوگو کوچک و با کیفیت باشد».


3. ناوبری سایت

هنگامی که کاربر وارد یک سایت فروشگاهی می‌شود درواقع باید وارد همان فروشگاه به‌طور فیزیکی شود، در فروشگاه فیزیکی مشتری می‌تواند در مغازه راه برود و از محصولات دیدن کند، قیمت بگیرد، مقایسه کند و محصولات مشابه را نیز ببیند. سیر سفر مشتری در فروشگاه اینترنتی نیز باید رعایت شود، به‌طوری‌که اگر کاربر کلمه لباس نوزاد را جستجو کرد، تمام اقلام سیسمونی که بیشترین وجه تمایز دارند به کاربر نشان داده شود «ناوبری سایت برای کاربران بسیار جذاب است و در وب‌سایت نقش مهمی دارد». نکات زیاد دیگری نیز در بخش ناوبری مطرح است به‌عنوان‌مثال کیفیت و تعداد انتخاب‌های کاربر هنگام خرید، یک نکته مهم است.


4. طراحی ریسپانسیو یا طراحی تعاملی

موبایل تقریباً نیمی از کل ترافیک اینترنت را تشکیل می‌دهد و داشتن طراحی ریسپانسیو به وب‌سایت شما اجازه می‌دهد تا به‌درستی در همه دستگاه‌ها بارگیری شود بدون اینکه کاربر مجبور باشد صفحه‌نمایش را برای تنظیم نمایشگر فشار دهد.

درحالی‌که اکثر قالب‌ها به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که سازگار با موبایل باشند، در نظر گرفتن زمان بارگذاری آن‌ها نیز مهم است، پس در هنگام خرید قالب اصلی سایت به این نکته باید توجه داشت.


5. محتوای جذاب

هر چه محتوای سایت فروشگاهی جذاب‌تر باشد می‌تواند شانس اینکه کاربر به خریدار دائمی تبدیل شود را افزایش می‌دهد، به‌عنوان‌مثال اگر یک کاربر در کنار محصولات، محتوای متنی جامعی در مورد محصول ببیند، احتمال خرید، بسیار بیشتر از حالتی می‌شود که هیچ محتوای متنی در هنگام خرید به آن نمایش داده نشود.


6. ایجاد یک استراتژی برندینگ قوی

با برند سازی قوی فروشگاهی، فروشگاه آنلاین خود را فراموش‌نشدنی کنید. برند سازی شامل همه‌چیز از نام کسب‌وکار، لوگو، پالت رنگ و لحن صدای شما می‌شود، برند کسب‌وکار شما باید بسیار زیاد به نوع شرکت شما و مخاطبان هدف شما مرتبط باشد.



چه شرکتی می­تواند فروشگاه اینترنتی برایتان راه اندازی کند؟

بعد از مطالبی که برایتان گفتیم، حال این سوال به وجود می ­آید که خب چه شرکتی می­تواند یک سایت فروشگاهی برایمان طراحی کند؟ باید بگویم که شرکتی می­تواند برایتان یک سایت کاربردی فروشگاهی ایجاد کند که علاوه بر آشنایی با نکاتی که بالاتر درباره آن ها صحبت کردیم (مثل آشنایی با نحوه دیزاین، نوع محتوا و…) با اصول دیگری نیز آشنا باشد و بتواند به خوبی از آنها در سایت بهره بگیرد. مثلا چند اصولی که طراحان سایت های فروشگاهی باید با آنها آشنا باشند، قوانین خرید و فروش اینترنتی، حقوق مشتری و نیز اصول دیگری است که در زیر مجموعه این قوانین قرار دارند. اگر شرکت و یا فردی که می­خواهد سفارش طراحی سایت فروشگاهی شما را انجام دهد، به این اصول آشنا باشد، شما می­توانید به او اعتماد کنید.


3 views
4b90723f-5986-44df-885d-d4a68a0b95e0.png

Hello, thank you for visiting my page

I am Jacobs, I am glad that you visited my page and I intend to work in the field of digital marketing and add new information to your information, and I hope that you will not regret visiting my page and find the content you like.

bottom of page